2010. augusztus 18., szerda

Biopszia

Tegnap reggel fél 8-ra kellett mennem felvételre az onkológiai ambulanciára.A nővér előtt már ott volt a kartonom és kérdezte ,hogy:" milyen lett a hétfőn vett vér eredménye?"..én mondtam nem tudom mert azt se nézték meg amit a kontrollokon vettek vért és azért vagyok most itt .A nővérke csak nézet ,de ő még a rendesebbik volt. Fel kellett mennem az emeletre a kartonommal mint 3 éve is a kemokra mikor befeküdtem.Az osztályon lévő nővér elkísért a szobába ahol feküdni fogok.Ugyan az a szoba volt amiben a kemot kaptam és ugyanazon az ágyon feküdtem mint akkor. Egész idő alatt ugyan az az érzés volt bennem mint a kemok alatt. Reggel jött a doki vizitre és annyit mondott hogy majd hívnak. Délben toltak át a sebészeti klinikára és 1 órára kerültem sorra. Bementem az ottani doki nézte a hasamat ultrahanggal.....utána kérte az ápolónőt ,hogy olvassa fel mit írtak a ct leleten....majd megint nézte a hasam ultrahanggal, később odament és megnézte ő is a ct felvételt....visszajött és megnézte megint a hasam majd mutatta az ápolónőnek hol fog szúrni.Azt a területet lekenték fertőtlenítővel és letakarták a területet.A doki körbeszúrta lidokain injekcióval ami eléggé csípett és végül jött a hatalmas tű. Beszúrta és próbálgatta megtalálni az ultrahang segítségével azt a képződményt ami a hasamon van ,de én oda se mertem nézni pedig láttam volna én is a monitoron az ultrahangfelvételt.Az ápolónő mondta ,hogy majd egy kattanást fogok érezni amikor a mintát veszi a tű.Én éreztem ,hogy keresgélt a tűvel mert mozgatta és végül a nagy kattanás.Nézték a mintát és közben a másik ápolónő mondta ,hogy lehet hogy szúrnak még egyet ha nem sikerült vagy úgy látja a doki.Közben a doki nézte a mintát ,de azt mondta ,hogy csak zsírsejt van rajta és nem sikerült a mintavétel. Utána összeszedte a cuccát és el is ment .Nem értem ,hogy miért nem sikerült?Nem jó helyen vette a mintát vagy már ott sincs az a folt?Érthetetlen számomra,bár előtte való este a reiki mester azt mondta úgy menjek be ,hogy nincs ott semmi....hát én úgy mentem a klinikára...?? Utána jöttek szállítók és visszavittek a női klinikára mert fekve kellett szállítani.Utána 2 óra hosszán át fel se kelhettem és egy zsákot(nehezéket) kellett a szúrás helyén tartanom.Attilának írtam ,ha a közelbe van még,mert bent volt a barátjánál a tetkó stúdióba akkor hozzon már nekem valami inni valót mert azt nem vittem magammal. Amikor beért megkértem kérdezzen már meg egy nővért fel kelhetek e már mert letelt a 2 óra és már nagyon kellett Wc-re mennem és a közelbe nem volt egy nővér se.A válasz az volt ,hogy igen felkelhetek.Utána már óvatosan mozogtam.Akkor tudtam meg ,hogy bent kell maradnom amikor jött az éjszakás nővér és mondta ,hogy majd szóljak éjjel ha valami gond van.Addig ránk se nézett senki.Éjszaka kissé nehezen aludtam ,mert ennem voltak az emlékek ,meg hát kórházban eddig se tudtam igazán jót aludni.Reggel minden szobatársamnak bekötötték az infúziót,2-en ugyanolyat kaptak mint én régen.Az egyik nő most kapta az elsőt és nem tudta mi vár rá és én el tudtam mondani neki a saját élményeimet.Kérdezte ,hogy ettől kihullik a haja én mondtam ,hogy igen kb 2 hét múlva ,de írnak fel parókát.Mikor jött a doki kérdezte ,hogy:" megvolt a minta vétel?"..én mondtam igen de nem sikerült...erre ő : "hogy hogy nem ,majd megnézi a leletet és megbeszéljük a továbbiakat". Utána felém se nézett. Kb 10 óra körül kérdezte a nővér ,hogy mikor akarok hazamenni és mondtam ha lehet akkor most rögtön.Mondták,hogy a zárójelentést se fontos megvárnunk mert a doki most nem tudja aláírni mert nem tudják hol van.Mondták majd bemegyünk érte valamelyik nap.Elkérték a telefonszámom ami a kartonomon is rajta van nagy számokkal és mondták ,hogy majd holnap felhív a doki mert meg kell beszélnie más orvosokkal is ,hogy mi legyen a továbbiakba és eljöttünk anyával.Hazafele beugrottunk Lacihoz(kollégám) és a főnökasszonyomhoz a boltba és finoman lebaszott ,hogy szólhattam volna ,hogy nem jövök dolgozni ma, de ő telefonált ,hogy maradjak még hétfőn és kedden itthon mert utólag gondolkodott ,hogy a szúrassál én nem fogok tudni ugrálni a boltba.Tudta ,hogy kedden fekszek be és nem tudom mi lesz és hogy mikor megyek haza.Valóba szólhattam volna ,de tudta hol vagyok és mit csinálnak.Mondott néhány dolgot ami kicsit rosszul érintett ,mert én nem szórakozásból járok kórházba meg orvostól orvosra, ez azért nem egy megfázás.Minden esetre a héten nem kell mennem dolgozni ,mert megkért valakit ,hogy álljon be helyettesíteni én pedig pihenjek. Kíváncsi leszek ,hogy jövőhét kell-e mennem?

2 megjegyzés: